Eerste hulp bij ongemakken

Korte beschrijving van mogelijke ongemakken in de applicatie en hoe hiermee om te gaan.

 

Het balkje links bovenin blijft maar laden.

Dit gebeurt als de bevraagde laag even niet bereikbaar is. Komt helaas bij kaartlagen geserveerd vanuit GEO4OOV nogal eens voor. Soms helpt het om even kort in/uit te zoomen, waarna de kaartlaag zichtbaar wordt. Incidenteel verschijnt een tekst in het kaartbeeld, ‘could not connect to….’. Dit lijkt willekeurig op te treden / verholpen te zijn. Eea is in onderzoek.

 

Ik heb een kaartlaag aangeklikt maar er gebeurt niks.

Het kan zijn dat je niet voldoende bent uitgezoomd om de betreffende objecten te zien (er zijn geen objecten in het kaartbeeld). Ook kan het gebeuren dat de kaartlaag pas zichtbaar wordt bij inzoomen. Dit wordt aangegeven naast de betreffende laag in de tab kaartlagen.


Ik moet veel aan/uit klikken om elke dag mijn favoriete kaartbeeld te krijgen.

Als je bv elke dag wilt starten met de luchtfoto ingezoomd op je eigen huis, sla dit kaartbeeld dan op (als favoriet in de browser) met het paperclipje in het menu aan de linkerzijde .

Nu kun je de viewer elk dag openen met deze snelkoppeling.


Ik kan niet op de mapjes klikken in Firefox.

Sommige gebruikers ervaren problemen in Firefox zoals het niet aan kunnen klikken van de mapjes in de kaartlagen. Kwestie is onderzoek, de standaard browser Edge werkt wel naar behoren.


F5 op je toetsenbord ververst de pagina en daarmee ook het kaartbeeld. Dit verhelpt alle problemen.

 

Loop je tegen andere zaken aan die hier een plek verdienen, mail het aan ict@vggm.nl

 

Voor acute hulp bij kaart ongemakken bel met de servicedesk ICT of gebruik de selfservicedesk: https://topdesk.vggm.nl/tas/public/